RMK KOTKA MATKARADA

FAKTID

Projekteerimise periood
12.2014-03.2015

Ehitise valmimisaeg
12.2015

Kotka matkaraja arhitektuurikeeleks on sümboolne ja esteetiline vorm, mis oma selgepiirilistes raamides eksponeerib puitmaterjali iseäraseid omadusi selle algupärases keskkonnas.

Saledate mändide vahel abstraktselt minimalistliku elemendina mõjuvana jätab see sündmuse või jälje kuvandi, mida ümbritseb mitmekesine ja paljude nüanssidega laas. Sümbioos allika ja materjali, omaduste ja vormi vahel on kergesti märgatav.

Sündmuse esitlus väljendub tugevasti puidu, kui teose eksponeerimises. Selleks on kasutusele võetud põletatud puidu tehnika. Põletades tekib puidule süsinikku sisaldav kaitsekiht, mis kaitseb puitu välitingimuste eest tõstes suuresti selle kasutusiga ja ühtlasi ka tulepüsivust. Puidule tekkiv kattekiht ja eripärane tekstuur mõjub rikastavalt looduslähedasena.

Matkarajatised on püstpalkidest seintega ja valgust läbilaskva ühe kaldega katusega rajatised.

Vaatetorn on ca 10 m kõrguse vaateplatvormiga rajatis. Vaatetornil on ühe kaldega puitkonstruktsioonil kuumtsingitud valtsplekk katus, mis suunab päikesevalgust rajatise keskmesse ja on märgatav juba kaugelt oma helkiva tipu tõttu.

Vaatetorni kandvateks osadeks on freespalkidest postid ja horisontaalsuunalised jäigastuselemendid. Torni välisperimeeter on kaetud vertikaalselt üle ühe asetatud puitprussidega, mis erinevad pikkuse suhtes moodustades huvitava mustri ja valguse-varju mängu.

Fotod: Maris Tomba