Meie lood

Mis iseloomustab Sweco töötajaid? Ühine kohustus kujundada ühiskonda ja linnu tulevikuks. Sweco koosneb uudishimulikest inimestest, kes võtavad vastutuse ja ülesandeid kaugeleulatuva tuleviku kujundamise ees ning kes on kohustatud klientidega kaasa rääkima olulistest muudatustest inimeste jaoks tulevikus. Siit leiad lood, mis on meist ja meie töötajatest.

  • „Kui oled sõitnud Audiga, siis oskad ka juhtida Toyotat "- Kees Vanamölder muudab müüti, et tarkvara on takistuseks piiriülestel projektidel.

    Eesti projekteerija kavandab Rootsi uue põlvkonna kiirraudteed. Kees Vanamölder, kes töötab raudteede projekteerijana Sweco Projekt AS-is, on töötanud Sweco rahvusvahelise kontserni piiriülese koostöö raames Sweco Rail AB projektides alates käesoleva aasta aprillist. Peamiselt on ta tegelenud Ida-Rootsi uue kiirraudtee projekteerimisega, mida nimetatakse Idaväilaks (Ostlänken). See kiirraudtee (Järna-Linköping liinil) on esimene omataoline Skandinaavias ning võimaldab rongidel sõita esialgu kuni 320 km/h ning kaugemas tulevikus vajadusel kuni 400 km/h. Käesolevas intervjuus jagavad Kees ja tema Sweco Rail AB meeskonna juht oma koostöö kogemusi.

    MEIE TÖÖTAJA LUGU

    „Kui oled sõitnud Audiga, siis oskad ka juhtida Toyotat "- Kees Vanamölder muudab müüti, et tarkvara on takistuseks piiriülestel projektidel. Eesti projekteerija kavandab Rootsi uue põlvkonna kiirraudteed. Kees Vanamölder, kes töötab raudteede projekteerijana Sweco Projekt AS-is, on töötanud Sweco rahvusvahelise kontserni piiriülese koostöö raames Sweco Rail AB projektides alates käesoleva aasta aprillist. Peamiselt on ta tegelenud Ida-Rootsi uue kiirraudtee projekteerimisega, mida nimetatakse Idaväilaks (Ostlänken). See kiirraudtee (Järna-Linköping liinil) on esimene omataoline Skandinaavias ning võimaldab rongidel sõita esialgu kuni 320 km/h ning kaugemas tulevikus vajadusel kuni 400 km/h. Käesolevas intervjuus jagavad Kees ja tema Sweco Rail AB meeskonna juht oma koostöö kogemusi.

    Eesti projekteerija kavandab Rootsi uue põlvkonna kiirraudteed. Kees Vanamölder, kes töötab raudteede projekteerijana Sweco Projekt AS-is, on töötanud Sweco rahvusvahelise kontserni piiriülese koostöö raames Sweco Rail AB projektides alates käesoleva aasta aprillist. Peamiselt on ta tegelenud Ida-Rootsi uue kiirraudtee projekteerimisega, mida nimetatakse Idaväilaks (Ostlänken). See kiirraudtee (Järna-Linköping liinil) on esimene omataoline Skandinaavias ning võimaldab rongidel sõita esialgu kuni 320 km/h ning kaugemas tulevikus vajadusel kuni 400 km/h. Käesolevas intervjuus jagavad Kees ja tema Sweco Rail AB meeskonna juht oma koostöö kogemusi.

    Millist kasu sa näed seoses piiriüleste projektidega? Seni on minu jaoks olnud see kahtlemata ainulaadne võimalus arendada ennast kiirraudteede valdkonnas. Sellise tehnilise kategooria raudteid Eestis näiteks ei kavandata.

    Milliseid takistusi Te olete kohanud ja ületanud? Üks esimesi takistusi, millega ma kokku puutusin, oli projekteerimistarkvara erisused – varem olin kasutanud rööbasteede projekteerimiseks Autodesk tarkvara, kuid Rootsis tuli hakata kasutama Bentley programme. Olin mures, et uue tarkvara õppimine võib olla aeganõudev. Hiljem ilmnes, et küsimus on tegelikult ainult mõnepäevases ümberõppe koolituses. Analoogilise näitena võiks tuua, et kui te olete sõitnud näiteks Audiga, siis tõenäoliselt te oskate juhtida Toyotat ja vastupidi. Minu kogemus on, et sama loogika kehtib ka projekteerimistarkvara valdkonnas. Muidugi eksisteerivad ka mitmed tehnilised erinevused Eesti ja Rootsi raudteede vahel. Selles osas aitasid mind kolleegid, kes tutvustasid mulle Rootsi inseneritöö eripära ja see ei olnud takistuseks.

    Mis on su parim soovitus, et olla edukas piiriülestes projektides?  Piiriülese koostöö edendamisel ei peaks kartma erinevusi tarkvaras, õigusaktides, standardites või kultuuris – see ei tohiks olla takistavaks faktoriks. Nendes valdkondades oleme tihti sarnasemad, kui me ette kujutada oskame.

    Positiivsed reaktsioonid Rootsi meeskonna juhilt:  Keesi Rootsi meeskonna juht, Peder Andersson, omab samuti positiivseid kogemusi seoses Sweco piiriülese koostööga. Peder näeb kokkulepet, milles Kees asus esialgu tööle Rootsis täiskohaga, kui edu võtit ning arvab, et selline lahendus on innustav ja meelitab ligi nooremaid töötajad. Kuigi esmamulje on küllaltki positiivne, esines ka mõningaid tehnilisi takistusi. Näiteks osutusid Rootsi Sweco arvutisüsteemid ebapiisavalt paindlikuteks ning kasutajakontode haldamine muutus keeruliseks. Edaspidi tuleks infosüsteeme piiriülese koostöö tarbeks kohandada ja lihtsustada, et teha tõrgeteta tööd. Sellest kogemusest oleme saanud kogemusi ja teadmisi, mis puudutab piiriülest koostööd. Meie teekond piiriüleses koostöös on just alanud ning ma usun, et tulevikus võiks see koostöö olla palju tihedam.

    /siteassets/kertu-import/img_2046.jpg
    Faktid
    Nimi
    Kees Vanamölder
    Vanus
    24
    Roll
    Raudtee insener

Küpsiste poliitika / Cookie policy

Meie veebileht kasutab küpsiseid, mis aitavad meil külastajaid jälgida. Kasutame seda teavet, et mõista, kuidas külastajad kasutavad meie kodulehekülge ja et teha vajalikud parandused. Küpsised, mida me kasutame ei säilita isikuandmeid. Kui te ei luba küpsiseid kasutada, võite need blokeerida oma brauseris. Ilma küpsisteta saate samuti külastada meie kodulehel, kuid teie seanssi ei jälgita.